tirsdag 14. juli 2015

Hekleteppe...

Jeg liker, som dere sikkert vet, å drive med kreative ting.
Og siden strikking aldri har vært min greie, 
fant jeg ut at det virkelig var på tide å lære seg å hekle...


Jeg har lenge sett folk hekle runde tepper av gamle dynetrekk, 
og siden jeg har en stabel med minst 20 dynetrekk som jeg ikke bruker, 
var jo dette noe som jeg virkelig burde ta tak i...


Først lærte jeg meg å hekle løsmasker og fastmasker, eller hva det heter...
Så fant jeg en oppskrift på hvordan hekle et rundt teppe.
Men den oppskriften forstod jeg absolutt ingen ting av, 
så da var det bare å prøve seg frem på egenhånd...


Jeg rev opp et stoff, og begynte å hekle...
Jeg tror ihvertfall at det var det jeg drev med!

* knis *

For hvordan kan jeg egentlig vite det, jeg som aldri har heklet før!
Mannen min sa det så ut som en eneste stor knute, 
da jeg stolt viste frem hekletøyet mitt!!


( Bilde tatt med mobilkamera sent på kvelden... )


Men jeg må jo virkelig si at jeg kom meg bra ut av situasjonen tilslutt!!


For da stoffnøstet mitt tok slutt, satt jeg der med ett rundt "teppe" 
som var akkurat passe stort for lille Batman !


 Nå skal jeg starte på ett nytt hekleteppe!
Jeg har jo tross alt ca 19 dynetrekk til som skal hekles opp...
* haha *


Søteste Batman pus!


Vi blogges...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...